En plots was het Quarantiny in de bergen…

Eventjes geleden dat we iets van ons lieten horen. Maar eerlijk…veel avonturen hebben we niet beleefd de voorbije 2 weken. ‘Gaan we vandaag naar de badkamer of de berging?’ is zowat de hamvraag van de dag tegenwoordig. Nee, geen gezever. Net zoals de rest van de wereld zitten wij momenteel in een ‘speciale’ situatie. HetMeer lezen over “En plots was het Quarantiny in de bergen…”

Tips and tricks 1: Zugerberg

Ik schrijf deze blog om familie en vrienden een beetje op de hoogte te houden over het reilen en zeilen van ons avontuur. Maar ik merk dat het internet misschien wel vol staat met handige tips voor een vakantie of uitstap naar Zwitserland maar dat je vaak door de vele informatie de weg kwijtraakt. IkMeer lezen over “Tips and tricks 1: Zugerberg”

Ups and downs

Bovenstaande quote was hier het voorbije weekend absoluut van toepassing. Vrijdagnamiddag keek ik echt uit naar de start van het weekend. We zouden het ’s avonds lekker gezellig maken, pizza’s eten, zaterdag ons terras lenteklaar maken en een bezoekje brengen aan de plaatselijke hobby- en bouwwinkel en zondag zouden we een uitstapje maken naar Zug,Meer lezen over “Ups and downs”

FC Humbeek vs. FC Thalwil

In mijn vorige post konden jullie al lezen dat we in blijde verwachting waren van ons eerste bezoek. Bob en Lowie, 2 vriendjes van Gust, zouden samen met hun mama’s, Kaat en Elke, komen logeren. Donderdagnamiddag, rond een uur of 2, was het eindelijk zover. Julia (die op donderdagnamiddag geen les heeft) en ik stondenMeer lezen over “FC Humbeek vs. FC Thalwil”

Welcome…we’re open!

Het is zover!!! Ons allereerste bezoek is momenteel onderweg richting Thalwil. Olei! Hoera! Joedelahiiieee! En bij deze is mijn B&B’tje officieel geopend! Nee, ik open hier geen echte B&B maar net zoals in Humbeek hou ik er van om mijn huisje om te toveren tot een echt logeerparadijs want mi casa…es tu casa. De bedjesMeer lezen over “Welcome…we’re open!”

Feeling blue

Ze hadden me gewaarschuwd, het werd me voorspeld, ik zou er niet omheen kunnen…maar er zouden ook mindere dagen komen. Voila, gisteren was het dan zo ver. Mijn allereerste echte ‘blue’ dag. De kindjes hebben ‘Sportferien’ en zijn dus 2 weken thuis. ‘Zalig!’ zou je denken??? In België heb ik het nooit moeilijk gehad omMeer lezen over “Feeling blue”

Tine meets Tina

What’s love got to do with it, We don’t need another hero, River deep, mountain high, Private dancer, Proud Mary, The Best,… Bovenstaande titels doen jullie zeker aan een hele grote madam uit de muziekwereld denken…inderdaad…Tina Turner. Toen wij plannen maakten om naar Zürich te verhuizen, vernamen we dat Tina haar ‘oude’ dagen doorbrengt inMeer lezen over “Tine meets Tina”

1 maand…

Hoera! Vandaag zijn we officieel 1 maand in Zwitserland. Een maand waarin: -we lachten en huilden -we ontdekten (Luzern, Flümserberg, Sihlwald, Zürichcentrum) -we verwonderd waren (hoe snel de kinderen de taal leren en zich aanpassen, het adembenemende zicht van hieruit op het meer en de bergen, de schoonheid van Luzern, hoe snel de kinderen leerdenMeer lezen over “1 maand…”