Het eerste weekend!

Zaterdagochtend…wakker worden met de geur van een vers gebakken broodje uit ons eigen broodbakmachine, de kindjes die nog heerlijk liggen te slapen, verse koffie en de vele bootjes en roeiers op Zürichsee. Heerlijk! Het is een prachtige dag. De zon verlicht de woonruimte en de huizen aan de overkant, de bergen en Zürich centrum zijnMeer lezen over “Het eerste weekend!”

Schulhaus Oeggisbüel…euh wat zeg je?

Pas op vrijdag kregen we bericht dat Julia niet naar Gust zijn school kon. Te grote en drukke klas daar. Ze mag maandag wel starten in het 3de leerjaar in shulhause Oeggisbüel. Voorzichtig bracht ik de boodschap over en gelukkig blijft vooral het deel ‘je mag naar het 3de leerjaar’ hangen. We maken ons alsMeer lezen over “Schulhaus Oeggisbüel…euh wat zeg je?”

De eerste schooldag…

Vandaag was het zover…de eerste Zwitserse schooldag voor Gust. Hij leek opmerkelijk kalm en protesteerde niet. Oh wat was ik benieuwd naar zijn reactie. Gelukkig is er op woensdag ook hier maar een halve dag school dus hij kon gewoon even gaan ‘proeven’. We wandelden samen naar school (lees klommen). Na een minuut of 8Meer lezen over “De eerste schooldag…”

Verhuisperikelen

Na lang voorbereiden, nadenken, wakker liggen, discussiëren, overleggen en ook twijfelen was daar eindelijk het grote moment: de verhuis zelf! We waren klaar voor het grote moment, het was goed geweest maar toch kan ik niet ontkennen dat die periode het moment was waar ik het meest tegenop zag. Verhuizen is niet mijn ding enMeer lezen over “Verhuisperikelen”

2.678.400 seconden

2.678.400 seconden was ik de voorbije 2 maand een single mom. Pieter begon op 4 november bij Google waardoor hij tijdens de week al in Zürich verbleef.Hij kreeg een ‘temporary house’ = een gemeubeld appartement, een ontbijtpakket voor de eerste ochtend, wekelijkse poets, wekelijks verse lakens en handdoeken maar niet onbelangrijk, eerder zelfs zeer belangrijk…hetMeer lezen over “2.678.400 seconden”

Dit is de allereerste…euh laatste keer…

We zijn officieel in ‘de laatste keer’ fase gekomen. -Woensdag ‘laatste keer’ naar de bib geweest om boeken terug te brengen en helaas geen nieuwe boeken terug mee naar huis te nemen. -Vanavond staat ‘de laatste’ kappersbeurt van Pieter op het programma (in België wel te verstaan want het zou geen zicht zijn). -Zoonlief isMeer lezen over “Dit is de allereerste…euh laatste keer…”

De (zwem)lessen van het leven…

Na de lancering van mijn blogje gisteren, begon een oud-collega (niet dat de collega oud is ofzo maar het moet toch al een jaar of 15 geleden zijn dat we samen werkten) met mij te chatten. Ze wist te vertellen dat ze ons avontuur met plezier zou volgen en luisterde geïnteresseerd. Toen ik haar verteldeMeer lezen over “De (zwem)lessen van het leven…”

Een voorbereid Tiny is er 2 waard

Ok, de beslissing werd genomen. We zouden er voor gaan. Maar hoe begin je hier nu heel concreet aan? Ik moest mijn werk inlichten, we moesten/mochten een pre-trip plannen, contact opnemen met het relocation bureau, huizen selecteren die we tijdens de pre-trip wilden bezoeken, school verwittigen, allerlei papieren in orde brengen,… Al moet ik eerlijkMeer lezen over “Een voorbereid Tiny is er 2 waard”