What’s love got to do with it, We don’t need another hero, River deep, mountain high, Private dancer, Proud Mary, The Best,… Bovenstaande titels doen jullie zeker aan een hele grote madam uit de muziekwereld denken…inderdaad…Tina Turner. Toen wij plannen maakten om naar Zürich te verhuizen, vernamen we dat Tina haar ‘oude’ dagen doorbrengt inMeer lezen over “Tine meets Tina”
Categorie archief: Zwitserland
1 maand…
Hoera! Vandaag zijn we officieel 1 maand in Zwitserland. Een maand waarin: -we lachten en huilden -we ontdekten (Luzern, Flümserberg, Sihlwald, Zürichcentrum) -we verwonderd waren (hoe snel de kinderen de taal leren en zich aanpassen, het adembenemende zicht van hieruit op het meer en de bergen, de schoonheid van Luzern, hoe snel de kinderen leerdenMeer lezen over “1 maand…”
Wenn die Eisblumen blüh’n
Gust begint gelukkig stilletjes aan ook zijn draai te vinden. En dat was vanavond na school heel erg duidelijk. Normaal had hij vanavond les tot 16.10 uur (1 uur Duitse les na school) maar de juf liet weten dat ze vandaag een opleiding had en dat extra uurtje dus niet kon doorgaan. Gust vond datMeer lezen over “Wenn die Eisblumen blüh’n”
To ski or not to ski
Vorig weekend had ik op de facebookgroep ‘Vlamingen in Zürich’ gevraagd waar we ergens wat konden sleeën. Toen kreeg ik meerdere voorstellen en gingen we uiteindelijk naar Atzmännig. Het sleeën ging goed maar de skipistes waren er gesloten wegens te weinig sneeuw. Bij de tips van de Vlamingen in Zürich kwam Flumserberg vaak naar voorMeer lezen over “To ski or not to ski”
Actie ‘Red de koala’s’
Dat Gust geen ochtendmens is, had ik jullie al verteld. Dus op woensdag om 7.30 uur monter en wakker in de les zitten (liefst ook aangekleed en ontdaan van Beatles kapsel) is dan ook een hele opgave voor hem. Sinds eind vorige week krijgt Gust 4x per week extra Duitse les. 2x individueel tijdens deMeer lezen over “Actie ‘Red de koala’s’”
Oost, west…thuis best!
Toen we onze beslissing aan vrienden en familie bekendmaakten, kregen we hopen goedbedoeld advies. Mensen vertelden mij vaak dat ik wel snel contacten zou leggen en dat dat belangrijk zou zijn. Ik had voor mezelf eerst een ander doel vooropgesteld. Ik zou van ons huis een echte ‘thuis’ maken. In de voorbereidingsweken droomde ik dusMeer lezen over “Oost, west…thuis best!”
Loslaten
Loslaten…dat is iets wat ik hier heel hard zal moeten doen lijkt me. We merkten het al zeer snel toen we de kinderen naar school brachten de eerste dagen. Inderdaad, je leest het goed, de eerste dagen. Sinds dag 3 gaan ze beide alleen naar school. Soms stappen we een stukje mee of Pieter wandeltMeer lezen over “Loslaten”
Het eerste dipje
Gisterenavond stond Gust om 21.30 uur klaar in de gang met zijn pyjama, zijn jas, zijn schoenen aan en zijn rugzak gevuld met Pokémonkaarten en een Geronimo Stilton boek. Hij had het gehad met dat Chinees (daarmee bedoelt hij Duits), ging naar huis, terug naar zijn vrienden, naar Humbeek…desnoods te voet als het moest. Krak…danMeer lezen over “Het eerste dipje”
Oeggisbüel…here she comes!
Maandagmorgen, week 2 Julia mag vandaag ook starten op school. Een dubbel gevoel, zowel voor haar als voor mij. Ze is er klaar voor en mist contact met leeftijdsgenootjes, anderzijds is ze toch wel wat bang voor het nieuwe. Voor mezelf ook dubbel: tot hier toe had ik haar onder mijn vleugels in deze nieuweMeer lezen over “Oeggisbüel…here she comes!”
Luzern…we’ll be back soon
Zondagvoormiddag vertrokken we na weeral een heerlijk ‘ik word precies wakker op vakantie’ moment richting Luzern. We waren er nog nooit geweest en wisten dus niet goed wat te verwachten. Na 40 minuten rijden, parkeerden we op parking ‘Altstadt’ (thanks voor de tip Google). We kuierden door de straatjes, over de bekende brugjes en langsMeer lezen over “Luzern…we’ll be back soon”